15 kwietnia odbyła się oficjalna premiera whisky Grande Couronne marki Glenfiddich. Nasza agencja była odpowiedzialna za przygotowanie i realizację tego wyjątkowego eventu. Stanęliśmy przed bardzo ciekawym i inspirującym wyzwaniem. Zgodnie z założeniami globalnej kampanii marki Glenfiddich oraz towarzyszącego whisky hasła „Ukoronuj okazję”, miało to być wydarzenie w iście królewskim stylu. Przepych, sensoryczność i nowoczesność stanowiły filary budujące klimat tego wieczoru. 

Wyzwaniem, jakie przed nami stanęło, było jak najwierniejsze oddanie atmosfery eventu, gdyż z uwagi na obecną sytuację, odbywał się on w formule online. Zaproszeni goście uczestniczyli w nim łącząc się za pośrednictwem przygotowanej na tę okazję platformy streamingowej. Przygotowując wydarzenie zaplanowaliśmy angażujące atrakcje, a do gości przed eventem zostały dostarczone specjalne zestawy – wszystko po to, aby mogli w pełni celebrować ten niezapomniany wieczór. 
 

Mariaż whisky ze światem sztuki 

26-letnia whisky Grande Couronne jest ukoronowaniem serii Grand. Jest to najdłużej leżakująca whisky w portfolio marki Glenfiddich. Jej wyjątkowość to nie tylko smak, ale też wygląd, który dodatkowo został podkreślony eleganckim opakowaniem inspirowanym epoką renesansu i rokoko, z fragmentem obrazu Johanna Georga Platzera wewnątrz oraz bogato zdobioną butelką ze złotym motywem filigree. 

Premiera tak wybitnego trunku wymagała zatem niezwykłego miejsca. Nasz wybór padł na reprezentacyjny Apartament Prezydencki w Hotelu Raffles Europejski Warsaw. Ten hotel od lat kojarzony jest ze sztuką. W jego gmachu mieściło się kiedyś Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, tworzyli tu wybitni artyści, m.in. Józef Chełmoński i Stanisław Witkiewicz, a obecnie znajduje się w nim blisko 500 prac ponad 120 polskich artystów, co stanowi jedną z największych prywatnych kolekcji sztuki w Polsce.  Sam wystrój Apartamentu Prezydenckiego również idealnie korespondował z luksusowym i nowoczesnym charakterem wydarzenia. 

event online Premiera whisky Grande Couronne

 

Niezwykły spektakl zmysłów

Przygotowując wydarzenie zależało nam, aby zaproszeni goście, pomimo braku możliwości fizycznej obecności, zaznali wyjątkowości tego, co na nich czekało. Przygotowane przez nas atrakcje skupiały się w głównej mierze na aspekcie sensoryczności. 

Przed wydarzeniem do uczestników zostały dostarczone pakiety zawierające wszystko, co było im potrzebne do uczestnictwa w premierze. Zestawy były zapakowane w eleganckie pudełka ze złotym logo Glenfiddich. W trakcie eventu uczestnicy otrzymywali informacje, z którego elementu w danej chwili muszą skorzystać.

agencja reklamowa

 

Pierwszą część wydarzenia stanowiła oficjalna prezentacja whisky Glenfiddich, której dokonał, prowadzący event, ambasador marki Glenfiddich – Kuba Magnuszewski. Prezentacja wsparta była przygotowanymi przez nas animacjami. W trakcie części oficjalnej zaprezentowane zostało również dzieło artystyczne autorstwa Malwiny Konopackiej, która została zaproszona do stworzenia lokalnej interpretacji motywu filigree z butelki Grande Couronne, jako część globalnej kampanii marki.

Kuba Magnuszewski brand ambasador Glenfiddich
Kuba Magnuszewski brand ambasador Glenfiddich.psd

 

Po części oficjalnej uczestnicy zostali zaproszeni na degustację whisky. W pakietach gości znajdowały się zestawy do degustacji, a w nich 3 whisky z serii Grand, w tym oczywiście Grande Couronne, oraz oficjalna szklanka do whisky, która została stworzona tak, aby jak najlepiej oddać walory smakowe i zapachowe tego wybitnego trunku. Degustację połączyliśmy z food pairingiem. W tym celu zadbaliśmy o przygotowanie dedykowanych czekoladek, których smaki idealnie komponowały się z nutami smakowymi whisky z serii Grand: 21-letniej Grand Reserva, 23-letniej Gran Cru oraz 26-letniej Grande Couronne. Czekoladki były dołączone do pakietów eventowych. W trakcie degustacji Kuba Magnuszewski wspólnie z Sous Chefem restauracji Hotelu Raffles przeprowadzali gości przez fascynujący świat smaków whisky i pokazywali, jak ewoluuje i wzbogaca się, gdy połączymy alkohol z jedzeniem.

Hotel Raffles

kuba magnuszewski premiera whisky

 

Po degustacji na uczestników czekała kolejna atrakcja. Tym razem przenieśliśmy ich w fascynujący i nieodkryty świat zapachów podczas warsztatów perfumiarskich. Do współpracy zaprosiliśmy Mistrza Perfumiarskiego, Michała Jegera z Mo61. Goście mieli niepowtarzalną okazję stworzyć personalizowane perfumy w oparciu o nuty zapachowe Grande Couronne. Dostarczyliśmy im zestawy DIY zawierające 8 flakonów ze składnikami, które wcześniej dobraliśmy, aby nawiązywały do whisky, a także przyrządy do wykonania perfum. Mistrz Perfumiaski przeprowadził uczestników krok po kroku przez proces kompozycji zapachów dzieląc się przy tym przydatnymi poradami i swoją fachową wiedzą. Przygotowane zestawy umożliwiały uczestnikom stworzenie swoich własnych perfum, dzięki dobraniu proporcji składników według indywidualnych preferencji.

Mistrz Perfumiarski Michał Jeger Mo61_3

 

Nasza agencja reklamowa odpowiadała m.in. za:

  • Opracowanie koncepcji wydarzenia spójnej z charakterem produktu i wytycznymi marki
  • Kompleksową realizację, w tym: transmisję online, przygotowanie platformy streamingowej, obsługę techniczną, współpracę z podwykonawcami, wybór odpowiedniej lokalizacji
  • Opracowanie scenariusza i nadzór nad jego realizacją, w tym koordynację przebiegu atrakcji dla uczestników
  • Produkcję pakietów eventowych, zaproszeń, wydruków
  • Opracowanie materiałów wideo emitowanych w trakcie wydarzenia

Podczas realizacji tego wydarzenia mieliśmy przyjemność współpracować z agencją Big Picture, która zadbała o obsługę PR tej niezwykłej premiery.