Nowy algorytm BERT wraz z odpowiednio przygotowanym contentem na stronie to klucz SEO w 2020 roku, który przeniesie pozycjonowanie stron internetowych na zupełnie inny poziom.
Algorytm BERT służy do tego, aby roboty Google lepiej rozumiały wpisywane w wyszukiwarkę zapytania. Za jego pomocą Google będzie rozumieć zdanie nie tylko jako zbiór słów, ale także pojmie ich kontekst. Dzięki temu, wyniki wyszukiwania, które użytkownik otrzyma będą bardziej precyzyjne.
Content is King
Powiedzenie “Content is King” ma swych licznych zwolenników. Niestety wciąż nie brakuje też takich, dla których jest to tylko pusta fraza. O błędnym podejściu tych drugich możemy się obecnie przekonać, gdyż to oni aktualnie szukają dobrej agencji marketingowej nastawionej na SEO i promocję w internecie.
Do marketingu internetowego i pozycjonowania stron zaczęto podchodzić w zupełnie nowy sposób. Głównego odbiorcę zamieniano na grupy docelowe. Takie kroki musieliśmy podjąć, aby zaistnieć w wyszukiwarce Google.
Promując się w Google i na Facebooku musimy precyzyjnie określić, kto jest naszą grupą docelową i do kogo będziemy kierować naszą komunikację. Zdefiniowanie grupy docelowej pozwoli nam stworzyć kampanię idealnie targetującą.
Aktualnie Content is King można określić jako rozpoznawanie, rozumienie i zaspokajanie potrzeb odbiorców końcowych. Jest to również docieranie do odbiorcy w dogodny i naturalny dla niego sposób. Musimy pamiętać również o tym, że adekwatny i wartościowy content to początek w tworzeniu planu pozycjonowania. Bez tego wszystkie działania SEO pójdą na marne.
Jaki zatem przyjąć schemat działań, aby skutecznie wykorzystać je w procesie pozycjonowania strony, a co za tym idzie, w kreacji marki w Internecie?
Musimy skupić uwagę na następujących elementach:
- UX i UI – czyli czy strona internetowa jest przyjazna dla użytkownika i czy stanowi odpowiedź na swoje potrzeby. Musi być przejrzysta, czytelna i intuicyjna w obsłudze.
- Czas wczytywania strony – to w dalszym ciągu bardzo ważny element stron www, który Google bierze pod uwagę. Czas potrzebny do wyświetlenia wybranej strony wpływa na skuteczność pozycjonowania. Podstawą jest tu właściwa optymalizacja zdjęć na stronie i prędkość serwera. Musimy pamiętać również o tym, że długie wczytywanie witryny zniechęca użytkowników do wejścia na naszą stronę.
- Obecność w Internecie – skuteczne SEO to nie tylko wysokiej jakości treści na stronie internetowej i blogu. Na wyniki pozycjonowania wpływają również aktywności poza stroną. Dlatego musimy zadbać o naszą obecność w social mediach, w tym Facebooku czy Instagramie. Coraz większego znaczenia nabiera też publikowanie zdjęć, filmów, streamów i wideokonferencji. W takich działaniach bardzo pomocny jest kanał YouTube. Jest on w pełni indeksowany przez Google, zatem zamieszczone tam treści będą się linkowały z naszą stroną internetową.
Podsumowując, SEO w dzisiejszych czasach musi być oparte na dobrym zrozumieniu potrzeb naszych klientów. Nowe algorytmy Google stają się coraz bardziej naturalne i inteligentne. Dlatego sztuczne tworzenie treści bogatych we frazy kluczowe będzie przynosiło efekt odwrotny do zamierzonego. Nie trzeba jednak bać się tego, co robiliśmy do tej pory, gdyż czasem wystarczy po prostu dostosować dotychczasowe działania do aktualnych wymagań Google.
Jeżeli chcesz poprawić widoczność firmowej strony internetowej, a nie wiesz jak to efektywnie zrobić, skontaktuj się z nami.
W Agencji Greenmark stosujemy i zaproponujemy rozwiązania, które zbudują Twoją markę w Internecie.
Zapraszamy do kontaktu
Zaglądajcie na naszego fb.
https://www.facebook.com/AgencjaGreenmark/