Ubiegły rok miał wyjątkowy charakter. Także dla nas był on wyzwaniem. Wiele zaplanowanych działań należało przenieść do strefy online. Tym bardziej ucieszyło nas, że mogliśmy przystąpić do realizacji ciekawego i pełnego wyzwań projektu dla naszego klienta, firmy UPC- lidera cyfrowych usług, oferującego najszybszy internet światłowodowy w Polsce, nowoczesne usługi telewizyjne i telefonię komórkową. Jego efektem jest sześć mobilnych salonów sprzedaży i obsługi klienta. Nasza agencja reklamowa Greenmark odpowiadała za kompleksową realizację, a oto jej efekty.
Projekt i wykonanie
Wyzwaniem pozostawało zaprojektowanie oraz zaaranżowanie niewielkiej przestrzeni spójnej z wizualną koncepcją przyszłego salonu. Od razu przystąpiliśmy do działania, dokładnie badając potrzeby klienta i definiując wymogi, które miały spełniać gotowe trucki.
Ważnym dla nas aspektem na etapie projektowania było stworzenie komfortowych warunków do pracy dla przyszłych konsultantów oraz zaaranżowanie przyjaznej i atrakcyjnej przestrzeni dla klientów. Równocześnie cały czas pamiętaliśmy o zapewnieniu jak najlepszych możliwości ekspozycji dla usług i produktów marki UPC.
Przestrzeń trucka podzieliliśmy na kilka stref:
– Strefa sprzedażowa – miejsce dla konsultanta i klienta;
– Strefa ekspozycyjna –przestrzeń, w której eksponowane są nowe produkty oraz usługi, między innymi dekodery,
modemy czy telefony komórkowe;
– Strefa dla dzieci – miejsce zabawy dla najmłodszych, odwiedzających mobilny salon ze swoimi opiekunami. Umieściliśmy w niej pufki, tablet oraz telewizor, na których emitowana jest treść skierowana do dzieci.
Dodatkowo, na jednej ze ścian stworzyliśmy zabudowę w postaci zamykanej szafy, aranżując tym samym pojemną strefę do przechowywania. Posiada ona system zabezpieczeń, więc wszystkie elementy są odpowiednio unieruchomione w trakcie podróży.
Kabinę kierowcy, w której mogą podróżować nawet 3 osoby, również postanowiliśmy maksymalnie wykorzystać. Wyposażyliśmy ją w wejście USB i nagłośnienie, z którego można bezpośrednio emitować komunikaty głosowe. Ponadto, utworzyliśmy dodatkową, pojemną przestrzeń magazynową.
Praktyczna i spójna aranżacja przestrzeni
Naszym celem było zachowanie spójności wizualnej marki naszego klienta. Stąd kolorystyka oraz wystrój trucków odpowiadają tym, które zostały zastosowane w stacjonarnych salonach sprzedaży UPC. Osiągnęliśmy to, między innymi, dzięki zastosowaniu białej ściany z dibondu oraz wykorzystaniu tapety z grafiką imitującą regał z półkami. Nadało to przestrzeni domowego charakteru.
Przy kreacji samego projektu, zależało nam również na tym, aby przestrzeń była maksymalnie funkcjonalna, praktyczna oraz ergonomiczna. Stanowiska pracy konsultantów zostały opracowane więc tak, aby mieli oni swobodny i łatwy dostęp, np. do drukarki. Nie zapomnieliśmy przy tym o takich detalach, jak miejsce na ekspres do kawy czy dyspozytor wody.
Mobilny salon został wyposażony w system ogrzewania i klimatyzację, dlatego może być użytkowany przez cały rok, zapewniając komfort termiczny przebywającym w środku klientom i pracownikom.
W związku z sytuacją epidemiczną, wprowadziliśmy konieczne rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo w trucku. Zamontowaliśmy przeźroczystą plexi oddzielającą konsultanta od klientów oraz zapewniliśmy dedykowane materiały informujące o zachowaniu niezbędnych zasad w trosce o nasze zdrowie.
Ważne jest też to, co na zewnątrz
Zarówno kabina kierowcy, jak i zabudowa trucka jest obrandowana zgodnie z aktualnymi wytycznymi UPC, a sam pojazd przyciąga uwagę w każdej przestrzeni, w której się znajduje.
Aby zwiększyć zainteresowanie klientów i zachęcić ich do odwiedzin, jedna ściana jest całkowicie przeźroczysta, co ułatwia zainteresowanym osobom dostrzeżenie tego, co się dzieje w środku. Klapa, którą na czas przejazdu składa się, w trakcie postoju tworzy dodatkowe zadaszenie, na wypadek nie najlepszej pogody.
Ważne jest także to, co dzieje się wokół samego trucka. Zamontowaliśmy systemy nagłośnieniowe, dzięki którym komunikaty nadawane zarówno z kabiny kierowcy, jak i za pomocą mikrofonu, są dobrze słyszalne dla osób przebywających na zewnątrz. Pozwala to wykorzystać funkcjonalności mobilnego salonu sprzedaży również podczas imprez plenerowych.
Dodatkowe materiały marketingowe wykorzystywane w czasie podobnych eventów, np. rollupy czy flagi można na czas transportu przechować w schowku, nad kabiną kierowcy.
A na koniec trochę liczb😊
– nad realizacją przedsięwzięcia pracowało 10 osób
– nad projektami spędziliśmy ponad 150 godzin
– w trakcie realizacji przejechaliśmy przeszło 4 500 kilometrów
– wykorzystaliśmy ponad 280 metrów przewodów
– oklejenie trucków zajęło nam 112 godzin
– ilość wykonanych telefonów i wysłanych maili – nie podejmiemy się próby ich policzenia (bezcenne?) 😉
Wypatrujcie już dziś na swojej trasie mobilnych salonów UPC!