Jak zwiększyć sprzedaż z Greenmark?

Agencja Greenmark, to agencja BTL, która specjalizuje się w działaniach zwiększających sprzedaż i odsprzedaż różnych produktów. W ciągu 18 lat działań przygotowaliśmy szereg promocji i aktywacji, które przyniosły wzrost sprzedaży produktów.
Zwiększenie sprzedaży jest aktualnie większym wyzwaniem niż dotychczas, głównie ze względu na konieczność prowadzenia jej jedynie w kanałach online. Ale to nie oznacza, że nie może przynieść realnych korzyści firmie. Zdajemy sobie sprawę z tego, jak szeroko obecnie rozlał się kryzys i jak wielu branż on dotyka, m.in. elektroniki, sieci handlowych, odzieży, turystyki – długo tak można wymieniać. Dlatego przygotowaliśmy 5 porad przydatnych w tym niełatwym biznesowo okresie. Wszystkie pomysły, które poniżej przedstawiamy są do zrealizowania online i w przeprowadzeniu każdego z nich możemy Wam pomóc 😊

marketing online

1. Promocje typu gift with purchase

Jest to bundlowanie produktu z giftem, ale już po zakupie, dzięki czemu zrealizowanie promocji możliwe jest zarówno online, jak i w otwartych punktach sprzedaży.
Realizacja takiej promocji zazwyczaj odbywa się za pośrednictwem stworzonego przez nas landing page’a, na którym uczestnicy akcji rejestrują dokonany przez siebie zakup oraz załączają zdjęcie lub skan dowodu zakupu. Następnie zgłoszenia są przez nas weryfikowane. Co ważne dla firmy, sprawdzamy również poprawność zarejestrowanego zakupu. Jeśli weryfikacja przebiegnie pomyślnie, dostarczamy do klienta gift wraz z personalizowanym listem. 
Jako agencja odpowiadamy za całą realizację promocji – od stworzenia landing page’a, poprzez przygotowanie regulaminu, kreacji, kontakt z uczestnikami, zakup lub produkcję. Logistykę nagród i weryfikację zgłoszeń, rozliczenie podatkowe oraz ochronę i przetwarzanie danych osobowych zgodnie z RODO wszystko to zrobimy!
Jako wsparcie mediowe promocji wystarczy kampania online oraz ewentualnie radiówka. Jako follow up uczestnik promocji może otrzymać personalizowany list lub katalog.

2. Promocje typu cash back

Jest to alternatywa akcji gift with purchase dla firm, które zamiast wysyłania gadżetów, wolą podarować zniżkę. Cash back to nic innego, jak zwrot części kwoty za zakupiony produkt. 
Mechanizm realizacji akcji cash back jest bardzo podobny do promocji gift with purchase, czyli również odbywa się za pośrednictwem stworzonego przez nas landing page’a, na którym klienci rejestrują się do akcji. Różnica polega na dodaniu specjalnego modułu, na którym klient wpisuje swój numer konta bankowego, na który zostanie dokonany zwrot środków. Moduł ten wysyłany jest do klienta po poprawnej weryfikacji jego zgłoszenia. Jest on specjalnie szyfrowany, gdyż dbamy o zachowanie jak najwyższych standardów zabezpieczania danych.
Taka forma jest promocji jest prosta w realizacji dla klienta i pozwala na szybkie przekazanie nagrody pieniężnej za zakup.
Podobnie jak w przypadku gift with purchase, tak i w tej akcji odpowiadamy za kompleksową jej realizację.

online shopping

3. Zaangażowanie Sales Teamów

Mimo tego, że dużo sklepów jest zamkniętych, to jednak sprzedawcy są nadal pracownikami Partnerów handlowych lub naszych własnych sieci. Dlatego teraz właśnie jest dobry czas, aby skupić się na szkoleniach. Sprzedawcy będą teraz mogli na spokojnie przyswoić wiedzę o nowych kolekcjach, produktach czy technologiach i nie będzie to kolidowało z ich codziennymi obowiązkami.
Takie szkolenia możemy przeprowadzić w pełni online. Mogą być indywidualne za pośrednictwem platformy, na której umieścimy content szkoleniowy, albo dla większych grup w postaci wideokonferencji. Warto również wesprzeć takie działanie dodatkowymi aktywnościami, które zweryfikują przyswojoną wiedzę. Mogą to być różnego rodzaju quizy, testy lub zadania sprawdzające. Dla zwiększenia poziomu atrakcyjności i podniesienia motywacji, można także wprowadzić element grywalizacji, gdzie wyniki uzyskane z poszczególnych testów będą klasyfikowały uczestników w rankingu, co pozwoli im na wygranie ciekawych nagród. 
A my możemy pomóc w obsłudze takich spotkań, przygotowaniu scenariusza, materiałów szkoleniowych, a także nagród na sprzedawców. Więcej o spotkaniach online pisaliśmy w artykule Eventy online.
Teamy sprzedażowe można też zaktywizować poprzez konkursy wewnątrzfirmowe lub akcje w  social mediach polegające na przykład na zebraniu zdjęć od pracowników na zadany temat i stworzeniu ciekawego collage’u, który można wykorzystać do przygotowania personalizowanych upominków dla nich lub po prostu udostępnić jako content.

4. Programy lojalnościowe 

Nasze doświadczenie pozwala nam stwierdzić, że najlepszym sposobem na zbudowanie dobrego programu lojalnościowego jest potraktowanie go jako hubu, gdzie klienci znajdą content o marce i od marki. Pierwszym krokiem jest stworzenie platformy. Możemy przygotować ją w formie dedykowanego landing page lub aplikacji do ściągnięcia z Google Play lub App Store. Dostęp do niej klienci mogą zyskiwać z chwilą zakupu pierwszego produktu marki. Wystarczy, że zalogują się tam.
Content, który tam umieścimy zależy od założeń i woli firmy. Możemy go potraktować jako stricte sprzedażowy, gdzie klienci będą rejestrowali zakupione przez siebie produkty, zyskując w ten sposób dodatkowe profity. W tym wypadku dobrze jest połączyć program z promocją gift with purchase lub cash back. 
Możemy podejść do tego także w sposób kompleksowy. Wówczas taka platforma może zostać uzupełniona o dodatkowe treści, na przykład: informacje o marce i produktach, pomoc techniczną, aktualności, ciekawe konkursy, quizy lub czasowe oferty lojalnościowe i retencyjne. Możliwości są naprawdę duże, więc w naszej agencji reklamowej chętnie pomożemy w doborze najbardziej optymalnego rozwiązania. 
Ważne, aby decydując się na stworzenie programu lojalnościowego, traktować go jako działanie długofalowe, gdyż to pozwoli na budowanie społeczności i lojalności wobec marki.

5. Konkursy

To jest najbardziej standardowa forma działania i jednocześnie dająca duże możliwości do wykazania się kreatywnością, zarówno dla marketerów, jak i uczestników konkursów. Aby zwiększyć sprzedaż warto ją połączyć z zakupem produktu, który to będzie warunkiem wzięcia udziału w konkursie. 
Często konkursy noszą znamiona loterii, której warunki organizacji podlegają o wiele większym restrykcjom prawnym. Dlatego zarówno przy organizacji jednej, jak i drugiej formy warto skorzystać z naszej pomocy – nie tylko przygotujemy pomysł i kreację do konkursu lub loterii, ale również przeprowadzimy je zgodnie z wymogami prawno – podatkowymi. 

Jako agencja BTL jesteśmy gotowi do wsparcia – nawet, jeśli zwiększenie sprzedaży i BTL przenosi się online😉 Zachęcamy do kontaktu, jeśli potrzebujecie pomocy w organizacji akcji wspierających sprzedaż w online.
Równocześnie cały czas działamy offline’owo, zatem znajdziecie u nas ciekawe gadżety, prezenty dla klientów, katalogi, ulotki, display i wiele więcej. Ostatnio mocno stawiamy na ekologię, więc takie rozwiązania też mamy pod ręką, o czym pisaliśmy w naszej eko ofercie.
Jest to dobry czas na spokojne zaplanowanie aktywności i przygotowanie się do działania na czas po epidemii.
Czekamy na feedback.
Zapraszamy na naszego fb.
https://www.facebook.com/AgencjaGreenmark/